Nature Solutions, specialist in waterbeheer en infrastructuurwerken, lanceerde op 25/02/2015 zijn opgefrist dienstenaanbod en vernieuwde huisstijl. Vooral het duurzaam en innovatief karakter van het Duffelse bouwbedrijf springen in het oog. De blikvanger is een 3D-simulatie van een bedrijfsterrein dat alle mogelijke toepassingen helder in beeld brengt. “Dankzij deze professionalisering kunnen we onze klanten nog beter informeren en verzorgen”, aldus zaakvoerder Jurgen Van Rompaey.
Nature Solutions optimaliseert sinds 2007 het waterbeheer van zowel industriële bedrijven, industriebouwers als particulieren. Daarnaast voeren ze ook infrastructuurwerken uit, zoals het aanleggen van nieuwe asfalt op bedrijfsparkings met volledige bewegwijzering, signalisatieborden en verlichting. “We bieden ondertussen een brede waaier aan diensten aan. Die wilden we beter structureren en verduidelijken. Vaak gaat het om gespecialiseerde technieken en dan is het van belang om onze klanten hierover te informeren in een begrijpbare taal. Zo kunnen we de kwaliteit die we leveren ook beter belichten.”
Nieuwe huisstijl
De opfrissing van het dienstenaanbod ging gepaard met een vernieuwde huisstijl. “In de lijn van ons aanbod wilden we ook helderder communiceren. Een nieuw logo en een professionelere website waren de eerste stappen. We besteedden ook hier veel aandacht aan duidelijkheid, liefst met referenties naar afgewerkte projecten als voorbeeld. De 3D-simulatie van een bedrijfsgebouw met een overzichtelijke weergave van al onze toepassingen, is uniek. Het past helemaal bij onze innovatieve identiteit. Vanaf nu delen we via sociale media ook de kennis die we de afgelopen jaren vergaarden, nieuwe oplossingen die we aanbieden en enkele leuke tips.”
Duurzame visie
Het nieuwe gelaat van Nature Solutions toont ook een duidelijke duurzame visie. “Dit bedrijf is gegroeid vanuit een bekommernis over de milieuproblematiek. Onze duurzaamheidsinspanningen zijn dus vanzelfsprekend voor ons. We maken niet alleen bedrijfsterreinen van klanten duurzaam, we houden er ook zelf een duurzame bedrijfsvoering op na. En we blijven ook hier niet stilzitten. We scherpen onze duurzaamheidsaanpak voortdurend verder aan. We verduurzaamden al ons wagenpark, gebruikten duurzame bouwtechnieken voor ons kantoor, besteedden aandacht aan een gezonde werkefficiëntie op de werven, en dat breiden we nu uit met nog meer aandacht voor transparantie. In onze communicatie natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld naar prijszetting toe. Er staat ook een MVO-scan op de planning, zodat we onze acties ook kunnen meten en daardoor bijsturen. Uiteraard stimuleren we onze partner en onderaannemers om dezelfde weg op te gaan”, besluit Jurgen Van Rompaey.